Posted in Հանրահաշիվ

Կրճատ բազմապատկման բանաձևեր

ԳՈՒՄԱՐԻ ԵՎ ՏԱՐԲԵՐՈՒԹՅԱՆ ՔԱՌԱԿՈՒՍԻՆ․

Որոշ դեպքերում բազմանդամների բազմապատկումը կարելի է ավելի կարճ կատարել՝ օգտվելով կրճատ բազմապատկման բանաձևերից:

1. Գումարի քառակուսու բանաձևը՝ (a+b)2=a2+2ab+b2

Երկու թվերի գումարի քառակուսին հավասար է առաջին թվի քառակուսուն գումարած առաջին և երկրորդ թվերի արտադրյալի կրկնապատիկը, գումարած երկրորդ թվի քառակուսին՝

(a+b)2=(a+b)⋅(a+b)=a⋅a+a⋅b+b⋅a+b⋅b=a2+ab+ba+b2=a2+2ab+b2

2. Տարբերության քառակուսու բանաձևը՝ (a−b)2=a2−2ab+b2

Երկու թվերի տարբերության քառակուսին հավասար է առաջին թվի քառակուսուց հանած առաջին և երկրորդ թվերի արտադրյալի կրկնապատիկը, գումարած երկրորդ թվի քառակուսին՝

(a−b)2=(a−b)⋅(a−b)=a⋅a+a⋅(−b)−b⋅a−b⋅(−b)=a2−ab−ba+b2=a2−2ab+b2

Օրինակ․

1. Գումարի քառակուսու բանաձևի օգնությամբ հաշվենք՝

(x+3)2=x2+2⋅x⋅3+32=x2+6x+9

Առանց բանաձևի (բազմանդամների բազմապատկման միջոցով)՝

(x+3)2=(x+3)⋅(x+3)=x⋅x+x⋅3+3⋅x+3⋅3=x2+3x+3x+9=x2+6x+9:

2. Տարբերության քառակուսու բանաձևի օգնությամբ հաշվենք՝

(x−3)2=x2−2⋅x⋅3+32=x2−6x+9

Առանց բանաձևի (բազմանդամների բազմապատկման միջոցով)՝

(x−3)2=(x−3)⋅(x−3)=x⋅x+x⋅(−3)−3⋅x−3⋅(−3)=x2−3x−3x+9=x2−6x+9

Առաջադրանքներ

  1. Արտահայտությունը ձևափոխեք բազմանդամի․(1,3,5,7….)

175-I սյուն

1.m2+2mn+n2

2.p2-2pq+q2

3.c2-2cd+d2

4.4+4a+a2

5.9-6b+b2

6.x2+10x+25

7.x2+2x+1

21.x2-2/5x+1/25

22.x2/4-xy/3+y2/9

23.a2/16+ab/6+b2/9

24.a2+a+1/4

25.b2+2/3b+1/9

26.1/4n2+3np+9p2

27.49/9m2+7/6mn+9/4n2

28.1/16k2+3kp+36p2

29.9/16a4-3/4a2b3+1/4b6

ա)(x+y)2

բ)(a+2b)2

գ)(3m+n)2

դ)(4p+5q)2

ե)(x+1)2

զ)(3+a)2

է)(4+p)2

ը)(2m+3n)2

թ)(x2+y3)2

ժ)(a3+b3)2

2. Բազմանդամը ներկայացրեք տարբերության քառակուսու տեսքով․(ա,գ,ե․․․)

ա) a2 − 2ab + b2=(a-b)2

բ)4x2 − 4xy + y2=(2x-y)2

գ)9m2 − 6m + 1=(3m-1)2

դ) 25 − 30c + 9c2=(5-3c)2
ե) 16p2 − 56pq + 49q2=(4p-7q)2
զ )100a2 + 25b− 100ab=(10a-5b)2
է)x4 − 6x2y + 9y2
ը)16 + 9×6 − 24×3

3. C և D տառերի փոխարեն ընտրեք այնպիսի միանդամներ,որ տեղի ունենա հավասարությունը(ա,գ)

ա (a − 2)2 = a− 4a + 4

բ) (2x − y)2= 4x2 − 8xy + y2
գ) (3m − 2n)2= 9m2 − 12mn + 4n2
դ) (4p + 3q)2 = 16p − 24pq + 9q2

Posted in Ռուսերեն

Урок 16

Читаем обсуждаем рассказ «Игрушка»

Вопросы к тексту։

  1. Почему человек не может ценить то, что имеет, а только потеряв, начинает осознавать то, что имел?!

Потому что есть люди которых что-то мало и хотят больше но когда они это потеряют они нанимают то что имели.

2.Какими словами можно описать понятие ,,дружба,, ?

Верность, забота, защита , займа понимание

3.Может ли возникнуть дружба между человеком и другим существом — игрушкой?

Если человек одинокий то он может дружить с кем угодно.

4.В какой стране и когда появились первые игрушки ?

По данным ученых, в ІІІ веке до нашей эры в Древнем Египте появились первые игрушки.

5.Какова роль игры или игрушки в вопросе восприятия и развития личности ребенка?

6.Имели ли вы в детстве игрушку, которая могла вам заменить друга

Нет

7.Всегда ли человек может делиться , доверить человеку все то, что может доверить другому существу — игрушке или животному ?

Нет, потому что есть люди предатели.

8.Могут ли истинными друзьями человека стать животные?

Да, у многих людей есть домашние животные и они могут быть друзями людей.

Задания для выполнения։

  1. Составьте из приведенных букв предложения։
  • И и н г у р к а в е у ш г л е н о р к а х р е н а б е н о п о м а л а м а ь к о г о ч к а․
  • Ж в е и н ы в о т е л и е д у ч о к ш р у з ь я ч е л а.

2. Преобразуйте прямую речь в косвенную.

Например։ Прямая речь — Мама сказала ։ ,, Не хочу видеть твои игрушки, разбросанные по всей комнате,,

Косвенная речь — Мама сказала, что не хочет видеть мои игрушки, разбросанные по всей крмнате.

  • Прямая речь — Игрушка сказала։ ,,Не покидай меня։ мне так нужна твоя помощь,,
  • Косвенная реч-Игрушка сказала: Что бы я не покинула ее и что ему нужна моя помощь.
  • Прямая речь — Мама обняв мою игрушку ласково проговорила։ ,,Как хорошо, что ты у нас есть,,
  • Косвенная речь —Мама обняла мою игрушку и ласково сказала что очень хорошо что я у них есть.

Источник «Калейдоскоп»

Posted in Առողջագիտություն

Առողջություն

Առողջությունը դա մարդու նորմալ վիճակն է, երբ նա իրեն լավ է զգում:

Առողջությունը կախված է հետևյալ գործոններից.

1.Առողջ սնունդ

2.Մարզանք

3.Գիգիենա

4.Մաքուր միջավայր

5.Պատասխանատու վարքագիծ

6.Վնասակար կախվածություն

7.Կրթություն

8.Ժառանգականություն

9.Աղքատություն

10.Հոգեվիճակ

Վերադասավորում եմ այս գործոնները ըստ իմ կարծիքվ կարևորության։

1.Առողջ սնունդ

2.Գիգիենա

3.Ժառանգականություն

4.Մաքուր միջավայր

5.Մարզանք

6.Վնասակար կախվածություն

7.Կրթություն

8.Պատասխանատու վարքագիծ

9.Աղքատություն

10.Հոգեվիճակ

Քննարկման արդյունքում պարզեցինք, որ այն գործոննը, որը ներառում է բոլոր գործոնները դա պատասխանատու վարքագիծն է:

Posted in Գրականություն

Կարդում ենք Տերյան

Նախագծի ժամկետը`փետրվարի 1-ից մարտի 13-ը
Բովանդակությունը`
Ով է Տերյանը. կենսագրական տեղեկություններ
Տերյանը` բանաստեղծ
Տերյանը` մարդ
Տերյանը երաժշտության մեջ
Տերյանական նամականի
Տրիոլետներ, Ոսկե հեքիաթ ժողովածու
Ակնկալվող արդյունքը`աուդիոնյութեր, տեսանյութեր,  վերլուծություններ, ընթերցումներ, հարցազրույցներ:

Առաջադրանքներ:
Վերը նշված ժողովածուներից ընտրել 2-ական բանաստեղծություն և սովորել բերանացի:
Դիտել «Վերջին ուղևորություն» փաստավավերագրական ֆիլմը:
Դիտել «Անհայտ Տերյանը» հաղորդումը:
Դիտել Տան մեծը հաղորդումը
Վահան Տերյան

Դիր քո կնիքը սրտում իմ

Դիր քп կնիքը սրտում իմ,
Նիշըդ անեղծ ու անջինջ.
Օ, հրեղեն դու և ջինջ,
Դիր քո կնիքը սրտում իմ։
Քեզ իմ աղոթքն ու երդումը,
Քեզ պատարագ ամեն ինչ.
Դիր քո կնիքը սրտում իմ,
Նիշըդ անեղծ ու անջինջ…

ԵՐԿՈՒ ՈՒՐՎԱԿԱՆ


Ես եմ, դու ես, ես ու դու
Գիշերում այս դյութական,
Մենք մենակ ենք,— ես ու դու
Ես էլ դու եմ՝ ես չըկամ…

Չըկան օրերն ահարկու,
Չըկա ժամ ու ժամանակ,
Ուրվական ենք մենք երկու
Միշտ իրար հետ, միշտ մենակ…

Մոռացել ենք անցյալում
Տրտունջ, թախիծ ու խավար. —
Մի ուրիշ լույս է ցոլում
Մեղմ ու անուշ մեզ համար…

Ես եմ, դու ես, ես ու դու
Գիշերում այս դյութական,
Մենք մենակ ենք — ես ու դու,
Ես էլ դու եմ՝ ես չըկամ…