1. Որոշել տրված գոյականների հոլովը։
Հայրենիքից-բացառական
Ժողովի-տրական
Վճռով-գործիական
Աշխարհին-հայցական
Գործերով-գործիական
Լուրից-բացառական
Երեխային-տրական
Ընկուզենու-սեռական
Սարում-ներգոյական
Բանակից-բացառակ
Լեռան-սեռական
Գյուղում-ներգոյական
Տիրուհուց-բացառական
Հոգով-գործիական
Օրը-ուղղական
Եղբորից-բացառական
Ընկերոջ-սեռական
Սիրուն-տրական
Տունը-ուղղական
Աղջկան-տրական
Ժամվա-սեռական
Գարնանը-տրական
Տանտիկնոջ-սեռական
330.Նախադասությունները համապատասխանաբար տեղադրի՛ր տեքստում: Տրված և ստացված տեքստերը համեմատի՛ր:
Քաղաքի անունը Օուշեն Գրոուվ է: Յոթ հազար բնակիչ ունի: Քաղաքի փողոցներում ո՛չ մի ճռռոց ու հռնդյուն չես լսի: Մա՛րդ են, հանկած մեքենա վարելու գայթակղությանը չտրվեն: Երկարատև բանավեճերից հետո մի բացատրություն է արվել:
ԱՄՆ-ի Նյու-Ջերսի նահանգում մի փոքրիկ քաղաք կա: Արդեն հայուր տարի է, ինչ այնտեղ կիրակի օրը հայտարարված է «լռության օր»: Այդ օրը տրանսպորտի երթևեկությունն արգելված է : Թերթերն առաքվում են հեծանիվներով: Փողոցները ծանր, թուջե շղթաներով ցանկապատվում են ու փականքով փակվում:
ԱՄՆ-ի Նյու-Ջերսի նահանգում մի փոքրիկ քաղաք կա: Քաղաքի անունը Օուշեն Գրոուվ է: Յոթ հազար բնակիչ ունի: Երկարատև բանավեճերից հետո մի բացատրություն է արվել: Արդեն հայուր տարի է, ինչ այնտեղ կիրակի օրը հայտարարված է «լռության օր»: Քաղաքի փողոցներում ո՛չ մի ճռռոց ու հռնդյուն չես լսի: Այդ օրը տրանսպորտի երթևեկությունն արգելված է : Թերթերն առաքվում են հեծանիվներով: Փողոցները ծանր, թուջե շղթաներով ցանկապատվում են ու փականքով փակվում: Մա՛րդ են, հանկած մեքենա վարելու գայթակղությանը չտրվեն:
334. Տեքստը համառոտի՛ր՝ տասը նախադասություն հանելով (անհրաժեշտության դեպքում բառեր ավելացրո՛ւ կամ փոխի՛ր):
- Երկու ընկեր անապատով գնում էին:
- Ընկերներից մեկը ծարավից թուլացավ, ընկավ:
- Իսկ մյուսը, որի մոտ ջուր կար, ոչ օգնեց ընկերոջը, ոչ էլ նույնիսկ ջուր տվեց:
- Թողեց, հեռացավ:
- Աղետյալը վերջին շնչում ընկած մնաց:
- Տղան, նորից առույգացած, շարունակեց ճամփան:
- Գնա՜ց, գնա՜ց, հասավ ընկերոջը:
- Բան չասաց, լուռումունջ շարունակեց ճամփան:
- Երբ լեռնոտ մի կածանով էին անցնում, ջուր չտվող ընկերը սայթաքեց, ընկավ ու չկարողացավ ոտքի կանգնել:
- Ոտքը կոտրվել էր:
- -Է՜հ, մնաս բարով, եղբա՛յր:
- Քանի կանք, դու մարդկանց քո ջրից պատմիր, ես՝ իմ շալակից:
Երկու ընկեր անապատով գնում էին , բայց նրանցից մեկը ծարավից թուլացավ ընկավ իսկ ընկերը, որ ջուր ուներ նրան չոքնեց և թողեց հեռացավ։
Տղան առույգացավ և հասավ ընկերոջը և այդ պահին ընկերջ ոտքը սայթաքեց ընկավ ու ոտքը կոտրեց, իսկ ընկերը ասաց դու մարդկանց քո ջրի մասին կպատմես իսկ ես՝ իմ շալակից։
335. Տեքստը համառոտի՛ր՝ դարձնելով այն կարճ (3-4 նախադասությունից կազմված) հաղորդում՝ ստեղծված նոր սարքի մասին: Տրված և ստացված տեքստերը համեմատի՛ր:
Մարդիկ ուզում են իրենց կյանքը հեշտացնել ու հետաքրքիր դարձնել: Նրանք անընդհատ մտածում են՝ ինչպե՛ս անեն, որ իրենց անհրաժեշտ իրերը միշտ իրենց մոտ լինեն: Եվ քանի գնում, անհրաժեշտ առարկաների ցանկն ավելանում է: Ճապոնական մի ֆիրմա սկսել է գրպանի հեռուստացույց արտադրել: Տեսնո՞ւմ եք, թե ուր է հասել մարդու պահանջը: Նոր սարքն ընդամենը երեք հարյուր հիսուն գրամ է կշռում: Այսինքն՝ երկու խնձորն ավելի ծանր կարող է լինել, քան այդ հեռուստացույցը: Դա շատ փոքր մարտկոցների օգնությամբ ինը ժամ անընդմեջ կարող է աշխատել: Հարմար է, չէ՞, գրպանում այդպիսի առարկա ունենալը. էլ ոչ շտապել է պետք ու ոչ էլ հուզվել: Որտեղ էլ լինես, սիրած ֆիլմը կամ հետաքրքիր հաղորդումը կդիտես:
- Ճապոնական մի ֆիրմա ստեղծել է գրպանի հեռուստացույց, որ հեշտացնի մարդկանց կյանքը։
- Այդ սարքը կշռվում է երեք հարյուր հիսուն գրամ երկու խնձորից էլ թեթև, որը 9 ժամ անընդմեջ կարող է աշխատել։
- Տեսնում եք ուր է հասնում մարդու պահանջը։ Այսուհետ որտեղ ուզեք, որ ժամին ուզեք կարող եք նայել ցանկացած բան և չմտածել դրա մասին։