Posted in Հայոց լեզու

Գոյականի հոլովները

148. Նախադասության միտքն այնպես արտահայտի´ր, որ ընդգծված բառը փակագծում տրված հոլովով լինի:

Գերմանիայի Շտրեբեկ գյուղում բնակիչները մոտ հազար տարի շախմատ են խաղում: (գյուղում) Հարյուր տարուց ավելի է, ինչ աշակերտները պարտադիր քննություն են հանձնում, որի ժամանակ և´ շախմատի մասին գիտելիքներն են ստուգվում, և´ խաղալու կարողությունը (տարուց):

Փարիզում կայացած միջազգային մրցաշարերի ժամանակ վերջին տեղը գրավեց անգլիացի մի Չեմպիոն ազգանունով։մրցաշարի, ազգանունով)

Սիրելի թիմը պարտվելու ամոթից փրկելու համար արգենտինացի ֆուտբոլասերները ընդմիջման ժամանակ դարպասների տակ ռումբ էին դրել: (թիմը) Այդպես պայթունի պատճառով ընդհատվեց խաղը և չեղյալ հայտարարվեց: (պատճառով, պայթյունի)

149. Նախադասության միտքն այնպես արտահայտի´ր, որ ընդգծված բառը փակագծում տրված հոլովով լինի:

Ստոկհոլմի գրադարանում թագավորական շախմատին նվիրված հիսուն հազար գիրք կա: (գրադարանում)

Մեր՝ օդի, ջրի, հողի շուրջը ապրում են անթիվ, անհամար մանրէներ: (օդի, ջրի, հողի)

Նույնիսկ մանրէների անթիվ բանակներ չեն կարող կենդանի օրգանիզմներին հաղթելը: (բանակներ) Բույսերը մշակում են հատուկ թունավոր նյութեր, որոնք անտեսանելի մանրէներին ոչնչացնում են: (նյութերից, մանրէները)

Բույսերի հյութը ունի հիվանդությունների դեմ պայքարող ու օրգանիզմն ամրացնող «կախարդական» նյութեր կան: (հյութը)

 1.Փակագծերում գրված  գոյականները դարձրու հոգնակի և համապատասխանեցրու նախադասությանը:

Ա. Հայ նախարարները Արտաշատի ժողովի վճիռներից հետո քաշվեցին իրենց աշխարհները  և, անցնելով առօրյա(գործերին, սպասում էին Պարսկաստանի լուրերին:

Բ. Պատառոտված հագուստները, որբ երեխաները կուչ էին եկել հարուստ տների պատերի  տակ:
Գ.  Հաստաբուն(ընկուզենիների տակ` հասարակ նստարանների վրա, տեղավորվել էին բավական մեծ թվով մանուկներ, պատանիներ:
Դ. Աշխարհի ցավերին անտեղյակ` արևը բարձրանում է սարերի լազուրից և հավասարապես լուսավորում լեռների ալևոր գլուխները, թշնամու բանակները, ծխացող տներով լեցուն գյուղերը:

2. Տրված գոյականները դարձրու ինչի՞, ու՞մ հարցին պատասխանող, ընդգծիր վերջավորությունները և բացատրիր տարբերությունը:

Լեռ-լեռան,  սեղան-սեղանի,  գիտնական-գիտնականի, րոպե-րոպեի, գինի-գինու, տիրուհի-տիրուհու, այգի-այգու, հոգի-հոգու, օր-օրվա, ժամ-ժամվա, ամիս-ամսվա, գարուն-գարնան, որոշում-որոշման,  ձմեռ-ձմռան, քույր-քրոջ, ընկեր-ընկերոջ, տանտիկին-տանտիկնոջ, հայր-հոր, մայր-մոր, եղբայր-եղբոր, անկյուն-անկյան, սյուն-սյան, տուն-տան, ուրախություն-ուրախության, սեր-սիրո, կորուստ-կորստի-կորստյան, աղջիկ-աղջկա:

  1. Տրված գոյականները դարձրու ինչի՞, ու՞մ հարցին պատասխանող, ընդգծիր վերջավորությունները և բացատրիր տարբերությունը:
    Ծառ-ծառի, գիրք-գրքի, ուտելիք-ուտելիքի, միրգ-մրգի, երեխա-երեխայի, երեկո-երեկոյի, ապակի-ապակու, թագուհի-թագուհու, ձի-ձիու, պատանի-պատանու, ցերեկ-ցերեկվա, տարի-տարվա, շաբաթ-շաբաթվա, գիշեր-գիշերվա, աշուն-աշնան, ուսում-ուսման, ամառ-ամռան, լեռ-լեռան, մորաքույր-մորաքրոջ, դասընկեր-դասընկերոջ, տիկին-տիկնոջ, քույր-քրոջ, աներ-աներոջ, տեր-տիրոջ, կնքահայր-կնքահոր, մայր-մոր,նախամայր-նախամոր, հորեղբայր-հորեղբոր, շուն-շան, արյուն-արյան, հեռագրասյուն-հեռագրասյան, ուրախություն-ուրախության, սեր-սիրո, գալուստ-գալստյան, ծնունդ-ծննդյան, աղջիկ-աղջկա:
  2. Տրված բառերին ավելացրու ու՞մ, ինչի՞ հարցերին պատասխանող բառեր և ստացված կապակցություններով կազմիր նախադասություններ:
    Հրավեր, ստորոտ, բարձունք, ճանապարհ, այգի:
    Օրինակ` Կտուր- տան կտուր: Տան կտուրը ծածկված է աշնան տերևներով:

Հրավեր-խնջույքի հրավեր

Ինձ հրավիրեցին խնջույքի:

Ստորտ-

Ստորոտ

Բարձունք-լեռան բարձունք

Մենք դասարանով գնացինք լեռան բարձունքը հաղթահարելու:

Ճանապարհ-տան ճանապարհ

Ես մոտեցա տան ճանապարհին:

Այգի-դպրոցի այգի

Մենք սիրում ենք աշխատել դպրոցի այգում:

Leave a comment