115. Տրված գոյականները երկու խմբի բաժանի´ր:
Մարմին, մշակույթներ, նյութեր, շարժում, ժամանակ, մարմիններ, ճանապարհ, օրացույցներ, դաշտ, շարժումներ, նյութ, դաշտեր, մշակույթ, ճանապարհներ, ժամանակներ, օրացույց:
Հոգնակի-մշակույթներ, նյութեր, մարմիններ, օրացույցներ, շարժումներ, դաշտեր, ճանապարհներ, ժամանակներ
Եզակի-մարմին, շարժում, ժամանկ, ճանապարհ, դաշտ, նյութ, մշակույթ, օրացույց
116. Տրված գոյականները դարձրո´ւ հոգնակի և բացատրի´ր օրինաչափությունները:
Ա. Ձև-ձևեր, արտ-արտեր, հարց-հարցեր, սարք-սարքեր, զենք-զենքեր, դեզ-դեզեր, օր-օրեր:
Մեկ վանկ ունեցող բառերին ավելանում է եր։
Բ. Երկիր-երկրներ, տարի-տարիներ, գնացք-գնացքներ, նվեր-նվերներ, վայրկյան-վարկյաններ, ուղևոր-ուղևորներ:
Բազմավանկ բառերի հոգնակի սարքելու համար ավելանում է ներ։
Գ. Թոռ-թոռներ, դուռ-դռներ, մուկ-ձկներ, ձուկ-ձկներ, լեռ-լեռներ, բեռ-բեռներ:
Կան բացառություններ, երբ միավանկ բառերին ավելանում են ներ մասնիկը, հնադարյան ժամանակներում այս բառերի վեէջում կար ն տառը դրա համար ավեշանում է ներ մասնիկը
Դ. Աստղ-աստղեր, արկղ-արկղեր, վագր-վագրեր, անգղ-անգղեր, սանր-սնրեր:
117. Յուրաքանչյուր բառի իմաստն արտահայտի՛ր բառակապակցությամբ. գտի՛ր երկու խմբի բառերի նմանությունն ու տարբերությունը:
Ա.Դասագիրք-սովորելու գիրք, հեռագիր-հեռուների գիր, արոտավայր-արոտի վայր, լրագիր-լուր գրող, ծառաբուն-ծառի բույն, մրգաջուր-մրգի հյութ, մրջնաբույն-մրջունների բույն, ծաղկեփունջ-ծաղիկների փունջ, միջնապատ-կենտրոնական պատ:
Բ.Վիպագիր-վեպ գրող, մեծատուն-մեծ տուն, զինակիր-զենք կրող, ժամացույց-, կողմնացույց-կողմ, երգահան-երգ հորինախ , քարահատ-քար տաշող, պատմագիր-պասմություն գրող, քանդկագործ-քանդակ ստեղծող:
118. Երկու խմբի գոյականների հոգնակին կազմի´ր և օրինաչափությունը բացահայտի´ր:
Օրինակ`
Դասագիրք- դասագրքեր, վիպագիր- վիպագիրներ:
Ա.Դասագիրք-դասագրքեր, հեռագիր-հեռագրեր, արոտավայր-արոտավայրեր, լրագիր-լրագրեր, ծառաբուն-ծառաբներ, մրգաջուր-մրգաջրեր, մրջնաբույն-մրջնաբույներ, ծաղկեփունջ-ծաղկեփնջեր, միջնապատ-միջնապատեր:
Բ.Վիպագիր-վիպագիրներ, մեծատուն-մեծատներ, զինակիր-զինակրեր, ժամացույց-ժամացույցներ, կողմնացույց-կողմնացույցներ, երգահան-երգահաններ, քարահատ-քարահատներ, պատմագիր-պատմագիրներ, քանդկագործ-քանդակագործներ:
119. Փակագծում տրված բառերը դարձրո´ւ հոգնակի և գրիի´ր կետերի փոխարեն:
Ամերիկացի-վիճակագրերը պարզել են, որ օրվա ընթացքում ամենաշատը քայլում են անասնապահները ու հողագործներ: Երկրորդ տեղում գյուղական նամակատարներն են: Հաջորդը մատուցողները ու բուժքույր են: Նրանցից զգալիորեն քիչ են քայլում ոստիկանները, հետախույզները ու պահակները: Ամենից քիչ քայլում են նահանգապետները ու նախարարները:
120. Տրված գոյականները դարձրո´ւ հոգնակի և տեղադրի´ր նախադասությունների մեջ:
Բոլորն էլ երազում են չբացահայտված կղզիներ գտնել:
Մեզ ասացին, որ բոլորի հետ են ընկել, ու ոչ մեկը նույն ժամը ցույց չի տալիս:
Ասում են, որոնց արյան հոտն է հրապուրում:
Այդ տարածքում աշխատողը հետևում էին կետին ու վախենում էին ,թե ևս մեկին այնուամենայնիվ կվնասի:
Ցուցադրվող ցուցադրվածները այդ նույն զինագործի որդիներն ու թոռներն էին սարքել:
Վարժ.117-ի բարդ բառերի երկրորդ արմատները փոխելով ստանալ նոր բաղադրյալ բառեր։
Ա․Դասագիրք-դասարան, հեռագիր-հեռավոր, արոտավայր-արոտահատված, լրագիր-լրաբեր, ծառաբուն-ծառաբնակ, մրգաջուր-մրգահամ, մրջնաբույն-մրջնաթթու, ծաղկեփունջ-ծաղկաման, միջնապատ-միջնագիծ։
Բ․Վիպագիր-վիպակ, մեծատուն-մեծաբար, զինակիր-զինակետ, ժամացույց-ժամագործ, կողմնացույց-կողմնակալ, երգահան-երգախաղ, քարահատ-քարեզր, պատմագիր-պատմաբան, քանդկագործ-քանդակազարդ։
Տանը 127,128,129
127. Փակագծում տրված բառերը դի´ր պահանջվող թվով:
Սպիտակ արագիլը աշխարհում շատ տարածված թռչուն է:
Հայաստանում շատ է հանդիպում Եղեգնաձորի, Վայքի և Աշոցքի շրջաններում: Չվող թռչուններ են՝ կտուցներն ու ոտքերը՝ վառ կարմիր: Բնակվում են զույգերով ու գաղութներով:Բույնը տեղադրում են շենքերի տանիքներին,մետաղյա կամ բետոնե բարձր սյուներին և նման այլ տեղերում: Մարդիկ սիրում են նրանց թռիչքի հանգստությունը, թևերի ու խոր թափահարումները:
128. Բառակապակցությունների բառերն արտահայտի´ր բառերով:
Մարդկանց հավաքական ամբողջություն (շատ մարդիկ միասին)-ժողովուրդ
աշակերտների ամբողջություն-դասարան
զինվորներ ամբողջություն-բանակ
շատ դեղեր, ծնողներն ու զավակները միասին-ընտանիք
ուսանողների ամբողջություն-ուսանողություն
129. Փակագծում տրված բառերն ու դերանունները գրի´ր համապատասխան թվով (եզակի կամ հոգնակի) և օրինաչափությունը բացատրի´ր:
Արհեստավորների միությունը շատ խիստ (էր, էին) իր անդամների վրիպումների նկատմամբ:
Ժողովո՞ւրդն (է, են) ստեղծում անհատի փառքը, թե՞ անհատը՝ (նրա, նրանց):
Վիրավոր գայլը չէր ուզում հասնել ոհմակին, որովհետև (նա, նրանք) (կխժռեր,կխժռեին) իրեն:
Երկրի օդային նավատորմը հնացել (է, են), (դրա, դրանց) նորոգման ծախսերը շատ մեծ գումարներ են կազմում:
Ի՞նչ սպասելիք ունես այդ ամբոխից. (նա, նրանք) դեռ կազմակերպվելու փորձ (չի, չեն) անում:
Ո՞վ է պաշտպանում ժողովրդին, երբ (նրան, նրանց) վտանգ է սպառնում: